[O1] Sworzeń wachacza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • homique
    Drive
    • 2012
    • 45

    [O1] Sworzeń wachacza

    Zamieszczone przez RobSto
    przechodzi do navi
    po kilku godzinach?
  • richi9
    Rider
    • 2011
    • 427

    #2
    [O1] Sworzeń wachacza

    Witam stuka mi sworzeń wachacza...
    Jak wytargać go ze zwrotnicy kiepski tam dostęp...
    A drugie czy po wymianie sworznia (zaznaczę ustawienie tych trzech śrub na wachaczu) muszę ustwiać geometrie...I jak ustawia sie geometrie za pomoca których śrub , czy na poduszce mcpersona też sie ustawia kat?

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      co do wymiany sworznia wahacza ja wymieniałem od razu przy wymianie łożysk w piaście powiem tak żeby wymień ten sworzeń to trzeba rozbroić półośkę jak ją wyjmiesz masz dostęp elegancki u mnie jak wymieniałem obie strony była potrzebna geometria.

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Ja zmieniany miałem tylko z prawej strony i niestety też GEO trzeba było zrobić bo sie kierownia skrzywiła w prawo.

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #6
          tryton, akurat ta fotorelacja jest z Golfa III, a niestety w Octavii i Golfie IV jest troszkę inaczej (czyt. gorzej). Trzpień sworznia jest gwintowany i nakrętka jest pod przegubem.
          Najlepiej jest wyciągnąć półośkę ale ja zmieniłem bez wyciągania.
          Okręciłem nakrętkę na maksa czyli aż doszła do samego przegubu a następnie zruszyłem sworzeń w zwrotnicy. Pociągnąłem go na maksa do dołu i złapałem za trzpień Morsem żeby się nie obracał i odkręciłem nakrętkę do końca. Nowego sworznia nie trzeba trzymać Morsem powinno dać się bez problemu dokręcić.
          Na wahaczu zaznaczyłem położenie starych śrub, nowe ustawiłem w to miejsce i geometria się nie zmieniła ale sprawdzić warto.

          Pozdrawiam
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • tryton
            Elegance
            • 2008
            • 935

            #7
            Zamieszczone przez mroko
            fotorelacja jest z Golfa III,
            To jest fotorelacja poglądowa bo w octawi jest dosyć podobnie . ( Różnica jak sam piszesz polega na samym mocowaniu sworznia do zwrotnicy )
            Tu jest opis do octavi http://forum.skodaclub.pl/zts-octavia-mk1/page25.html

            Komentarz

            • lukaszeek91
              Classic
              • 2011
              • 34

              #8
              cos nie działczy Twoj link

              Komentarz

              • kudłaty78
                Ambiente
                • 2011
                • 148

                #9
                richi9, ja ostatnio wymieniałem w mojej tuleje wachacza i konieczny był demontaż wachacza ale dałem radę zdemontować swożen bez demontażu półosi dokładnie jak pisze mroko, ale geometrię warto sprawdzić do spokojnej głowy. Powodzenia podczas pracy
                Octavia IIFL Ambiente
                Octavia I FL L&K

                Komentarz

                • richi9
                  Rider
                  • 2011
                  • 427

                  #10
                  No nietety nie działa.
                  Na forum golfa widziałem te foto poradę ale jak widać połowę zdjęć amba wciągła...
                  Ehh te sworznie... Jak tego mało to jeszczemi gubi ciśnienie na wężach za turbiną... Będę miał co robić na kanale..

                  Komentarz

                  • kazik79
                    Drive
                    • 2011
                    • 88

                    #11
                    ja jak dawniej rozpinałem sworznie to poprzez breszkę naciągałem wahacz w dół i jak było wszystko napięte to strzelałem czujnikiem (młotkiem) w zwrotnicę (w miejscu gdzie wchodzi w nią sworzeń ) 2-3 razy i sworzeń wylatał, choć jak się trafił jakiś bardzo zapieczony to czasem jeden musiał trzymać brechę, a drugi walił młotem ile wlezie :diabelski_usmiech
                    do Fabii kupiłem sobie coś takiego:

                    i sobie chwalę, może jest trochę dłużej niż breszką, ale sworznie nie dostają przy demontażu tak po dupie, co jest dość ważne jak mają wrócić jeszcze na swoje miejsce, w OI jeszcze tego ściągacza nie używałem, ale zawiecha jest bardzo podobna i raczej się nada

                    Komentarz

                    • przemek77
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 100

                      #12
                      Zamieszczone przez mroko
                      tryton, akurat ta fotorelacja jest z Golfa III, a niestety w Octavii i Golfie IV jest troszkę inaczej (czyt. gorzej). Trzpień sworznia jest gwintowany i nakrętka jest pod przegubem.
                      Najlepiej jest wyciągnąć półośkę ale ja zmieniłem bez wyciągania.
                      Okręciłem nakrętkę na maksa czyli aż doszła do samego przegubu a następnie zruszyłem sworzeń w zwrotnicy. Pociągnąłem go na maksa do dołu i złapałem za trzpień Morsem żeby się nie obracał i odkręciłem nakrętkę do końca. Nowego sworznia nie trzeba trzymać Morsem powinno dać się bez problemu dokręcić.
                      Na wahaczu zaznaczyłem położenie starych śrub, nowe ustawiłem w to miejsce i geometria się nie zmieniła ale sprawdzić warto.

                      Pozdrawiam
                      Ja zamiast morsa używałem ampola odpowiednio dociętego, tak żeby mieścił sie pod przegubem.
                      Octavia 1,8 20V

                      Komentarz

                      Pracuję...